784 76820
    Infranord - Din lokale leverandør av fibertjenester
    • Hjem
    • Digital TV
    • Internett
    • Ishavskraft
    • Selvhjelp
      • Selvhjelp RiksTV
      • Selvhjelp Internett
    • Bli kunde
      • Bli privatkunde
      • Bli bedriftkunde
    • Grossisttilgang
    • Driftstatus (Facebook)
    • Kontakt
    • Oppsigelse
    • Min side
    Picture
    Vi anbefaler kunder som har problemer med TV-signaler eller tunere å kontakte RiksTV direkte på telefon 210 10 210

    Problemer med hakking,flimring eller stopp på TV-signal


    Signalene fra RiksTV går via fibersignalet og bruker dermed av båndbredden du har bestilt. Ved bruk av steam via andre konsoller (Playstation, X-box, Nintendo osv.) vil disse bruke mye av båndbredden. Hvis dette er tilfellet bør du vurdere raskere linje for å kunne bruke flere medier samtidig.

    Ved linje på 30/30 Mbit anbefales det ikke å bruke mer enn en Smartboks eller android samtidig, da linjen er for liten for flere enheter.

    Ved bruk av ekstern ruter er det viktig å sørge for at den er oppdatert jevnlig. 

    Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på 784 76 820 hvis du trenger å oppgradere din linje. 



    FABRIKKINNSTILLINGER SMARTBOKS II OG III

    SMARTBOKS II

    Trinn 1
    Picture
    Trykk Husknappen på fjernkontrollen for å åpne menyen.
    Velg ”Valg og innstillinger”, benytt sidepiltastene og trykk OK

    Trinn 2

    Picture
    Marker ”Systemvedlikehold”. Trykk OK

    Trinn 3 
    OK
    Picture
    Tast PIN-kode 1 2 3 4 dersom koden ikke er endret.

    Trinn 4
    Picture
    Marker ”Fabrikkinnstilling”. Trykk OK

    ​Trinn 5

    Picture
    Marker JA. Trykk OK

    Trinn 6


    Mottakeren går i svart og starter på nytt

    Trinn 7
    Picture
    Lyset foran på boksen vil lyse sterkt før den blir svakere.
    RiksTV-logo vises.

    Trinn 8

    Picture
    Hold inn "Play" og "OK" knappen samtidig helt til "Neste" endrer farge. Trykk "Neste" (fjernkontroll og mottaker er nå koblet sammen).

    Trinn 9


    Hopp over kanalsøk siden kanalene kommer inn automatisk via fiber.

    Trinn 10
    Picture
    Bekreft med at du ser meldingen på TV-skjermen. Trykk 5 og deretter OK

    Installasjonen er nå ferdig.​ Hvis det fortsatt ikke fungerer kontakt RiksTV på telefon 210 10 210. 

    ​


    SMARTBOKS III

    Trinn 1
    Picture
    Trykk Husknappen på fjernkontrollen for å åpne menyen.
    Velg tannhjulet helt til venstre og trykk OK. Du kommer nå inn i menyen "Innstillinger".

    Trinn 2
    Picture
    Bruk piltastene og velg "System" helt nederst. Trykk OK

    ​Trinn 3

    Picture
    Velg "Fabrikkinnstillinger - Tilbakestill". Trykk OK

    Trinn 4
    ​

    Picture
    Tast PIN-kode 1 2 3 4, dersom du ikke har endret koden.

    Trinn 5

    Picture
    Velg "Tilbakestill og start på nytt". Trykk OK 
    Trinn 6

    Dekoderen vil nå starte på nytt og neste steg er å gjennomføre en ​førstegangsinstallasjon. ​

    Picture

    Problemer med fjernkontrollen Smartboks 3

    - sjekkliste hvis fjernkontrollen ikke virker

    Trinn 1:
    Riktig fjernkontroll? Sjekk først at du bruker den rette fjernkontrollen. Ikke bruk TV-fjernkontrollen for å velge TV-kanaler.

    Trinn 2: 
    Sjekk batteriene. Sitter de riktig vei? Prøv med nye batterier.
    Du trenger to AAA batterier, og begge skal settes med minus inn i fjernkontrollen. 
    ​
    Trinn 3:
    Er fjernkontroll og dekoder koblet sammen? Hvis dekoder ikke reagerer, forsøk dette:
    • Rett fjernkontrollen mot dekoder (stå ca 1 meter unna dekoderen) og trykk på Play og OK samtidig til fjernkontrolleren begynner å blinke
    • Mens fjernkontrolleren blinker: hold inne knappen foran på dekoderen i 11 sekunder til den begynner å blinke blått (den vil bli grønn etter 5 sekunder, deretter blå)
    • Hvis fjernkontrolleren ikke blinker lenger, trykker du OK for å fortsette parringen
    • Fjernkontrolleren og dekoderen er nå koblet sammen 

    Hvis fjernkontroll er helt ødelagt, kontakt InfraNord fiber eller RiksTV direkte, så får dere en ny. 
    Del på Facebook:
    Del på Facebook

    Kundeservice InfraNord fiber:
    Vi er tilgjengelig på telefon 784 76820 alle hverdager fra klokken 08:00-15:30.

    ​Support telefon:

    Alle hverdager 15:30-21:00, helger 10-20:00, ring 784 76 820, tastevalg 1 for Internett og tastevalg 2 for RiksTV.

    Du kan også sende oss en e-post på [email protected].

    InfraNord fiber AS
    Org nr 994 692 402

    Besøksadresse:
    Storgata 5
    9750 Honningsvåg

    Besøksadresse Lakselv: 
    Arne M Holdens vei 15
    ​
    9700 Lakselv
    Back to top